Project manager: Leo Beeren

BEWEEGBOX EN TURNHAL

2018 is het jaar dat Amstelveen een echte turnhal én een Beweegbox rijker werd.

De Beweegbox en de turnhal zijn aan de Ben Goudsmithal vast gebouwd. Zo konden we op een minimale grondoppervlakte toch twee hele mooie accommodaties kwijt. De kleedkamers van de Goudsmithal worden namelijk ook gebruikt door de sporters van de turnhal en de Beweegbox. Voor de bouw van beide accommodaties is goed gekeken naar de gebruiker. Waar konden we vernieuwend zijn en wat hadden de gebruikers nodig? Daarnaast hebben we de KNGU betrokken bij de plannen. Hierdoor staat er nu een accommodatie waar bijna alles in mogelijk is en waar we als Amstelveen trots op mogen zijn.

gebruikers

Amstelveen College
United Amstelveen
MBCA
AmstelveenSport

United Amstelveen
I-turn
Amstelveen College

MOGELIJKHEDEN

Beweegbox
De beweegbox zit vol hightech mogelijkheden. Er is een elektrisch bedienbaar wandrek en trampoline, een interactief wandbeeldscherm, mogelijkheden tot het opzetten van freerun en klauterparcoursen, allemaal in een paar klikken neer te zetten. De beweegbox heeft ook als enige gymzaal een spiegelwand voor dans en ballet.

Turnhal
De turnhal is voorzien van valkuilen, trampolines, rekstokken, ringen, tumblingbaan en pegasus. Daarnaast is er een verende wedstrijdvloer en zijn er evenwichtsbalken op diverse hoogten, damesbruggen, herenbruggen en ringensets

DOELGROEP

Beweegbox
De beweegbox is voor jong en oud en voor alle sporten multisport.

Turnhal
De turnhal is er natuurlijk voor de turnsport. Maar de verende vloer leent zich ook uitstekend voor lessen met valpreventie voor ouderen en bijvoorbeeld judo en yoga lessen.

PARTNERS

Janssen-Fritsen