Jaarverslag Amstelveensport Sportfacility 2018

Sportfacility

Beweegbox en turnhal
Amstelveen Sport heeft er twee nieuwe accommodaties bijgekregen, een turnhal en een Beweegbox aan de Sportlaan net achter de Ben Goudsmithal. Op 14 juli zijn beide accommodaties feestelijk door de wethouder Sport geopend. Voor de landelijke promotie van de Beweegbox heeft AmstelveenSport op 28 juni speciaal een symposium georganiseerd. Ruim 300 bezoekers, waaronder diverse gemeenten en sportbedrijven, hebben het symposium bezocht en werden getrakteerd op een interessant programma met vele workshops over het hoe en waarom van de Beweegbox.

Per juli zijn de gymzalen aan Appellaan en de Ouderkerkerlaan gesloten. Turnverenigingen Fit ’84 en Odin maakten gebruik van deze gymzalen. Door verplaatsing van de activiteiten van de turnverenigingen naar de nieuwe turnhal aan de Sportlaan waren deze accommodaties niet meer nodig. Beide turnverenigingen zijn dit jaar, mede door de bouw van de turnhal, gefuseerd tot United Amstelveen.

Zwembad De Meerkamp

De receptie in de Meerkamp is geheel vernieuwd en aangepast naar de huidige behoefte om meer een servicebalie te creëren waar hospitality de boventoon voert.

In de zomer van 2018 is er groot onderhoud in de Meerkamp geweest, het hele complex is grondig onder handen genomen. We merken dat het zwembad ouder wordt en er zijn veel vervangingsinvesteringen nodig om het zwembad operationeel te houden. Tijdens het onderhoud kwam een grote tegenslag aan het licht. Door te veel vocht in de pui van de glijbaan toren, moest de constructie aangepast worden . Hierdoor is de glijbaan lang dicht geweest. Deze tegenslag was niet in de onderhoudsplanning opgenomen. Daarnaast is net voor de opening van het recreatiebad een persleiding gesprongen. Met vereende krachten waren we snel weer operationeel. Hierdoor is het bad twee dagen later open gegaan dan gepland.

Tijdens het onderhoud zijn alle baden, uitgezonderd het buitenbad, zoveel mogelijk om beurten ongeveer 2 weken gesloten geweest. Twee weken lang is alleen het buitenbad open geweest. We zijn hierdoor genoodzaakt geweest de entreeprijs tijdens deze weken te halveren. Het buitenbad was echter gedurende de hele periode open. Een groot voordeel was het mooie weer tijdens de zomer, zodat de vele bezoekers toch de hele zomer konden zwemmen.

AVG en RI&E

Natuurlijk is per mei de AVG binnen Amstelveen Sport geïmplementeerd en de RI&E is weer geüpdatet zowel in de Meerkamp als ook binnen de binnensportaccommodaties. Vanaf juli 2018 zijn we overgegaan naar Office 365, de omzetting is vloeiend verlopen en we zien de synergiën binnen de verschillende afdelingen ontstaan.

Leo Beeren
Manager Sportfacility